Viral

Baru 4 hari berpantang, suami paksa isteri ‘bersama’ sampai terkeluar rahim

Perkahwinan itu nikmatnya terlalu indah. Tapi yang menjadi masalah apabila pasangan yang disangka baik rupa-rupanya bersikap kejam dan panas baran.

Oleh sebab itu, kita perlu memilih pasangan yang terbaik untuk diri sendiri.

Kisah ini berkisar tentang seorang suami yang bersikap kejam terhadap isterinya yang baru berpantang anak kedua.

Semoga ia menjadi pengajaran buat kita semua.

Assalamualaikum kak. Saya dah selamat lahirkan anak kedua. Sekarang tengah berpantang hari ke-17.

Tapi tempoh berpantang saya tak macam pantang. Saya dipaksa suami untuk pantang di rumah maknya di Shah Alam dengan alasan masa anak pertama dulu saya dah pantang di rumah mak saya.

Lepas saya lahirkan anak, saya minta confinement lady (CL) yang saya tahu bagus datang rumah. CL tu urut, mandikan saya, tungku saya dan mandikan anak. Best sangat rasa.

Lepas CL keluar nak balik tu mertua saya beritahu  CL lepas ni jangan datang lagi rumah ni sebab mak mertua saya dah dapatkan CL lain.

Terkejut saya kak. Saya dah bayar deposit untuk 14 hari rawat saya pastu servis CL ni memang sangat2 best. Malangnya saya tak dapat nak pertahankan. Mertua saya tengking saya. Dia suruh saya jangan cakap dan suruh masuk bilik.

Esoknya ada sorang makcik ni datang. Masa dia urut saya tak sampai 15 minit.. mertua saya cakap sudah-sudahlah urut saya… saya sihat ja.. disebabkan makcik ni kawan mak mertua saya… dia pun ikut… terbiar saya kat situ.. tanpa urut habis.. tanpa tungku… saya pun bangun & mandikan anak sendiri.

Sedih yang amat….. saya cuba call mak..suami saya rampas phone. & yang buat saya terlalu sedih bila suami saya tutup pintu bilik & cakap nak bersama.

Allah… tengah pantang ni bang… baru 4 hari… tak boleh bersama sampai nifas kering…

“Ada aku kisah..! kau tu bini aku! Jatuh dosa kalau kau tak dengar cakap aku…! Aku suami kau!

Saya cuba pertahankan diri saya kak, saya cuba elak. Anak di sebelah menangis pun suami saya tak kisah…

Dia terus terkam saya…. pad saya yang penuh darah dia rembat dan campak kat sebelah… Ya ALLAH… masa tu memang lemah seluruh badan saya… sakit yang terlalu amat sebab saya dapat rasa dia tekan-tekan rahim saya.

Sakit kak, sakit sangat-sangat, sakit yang amat.

Saya menangis dan tak berhenti sebut ALLAH ALLAH ALLAH..

Dia tak endahkan saya. Dalam 5 minit dia kerjakan saya.

Penuh darah atas tilam saya…. tiba2 terpancut keluar darah seketul2.. saya bgtau suami… saya sakit…

Dia senyum dan cakap..

“kalau nak pahala kena bekorban”

Paha, kaki saya tak boleh nak angkat. Pinggang saya rasa teramat sakit. Rahim saya rasa pedih dan perit yang amat. Breast saya terlalu sakit sebab ditekan tadi.

Saya menangis kat situ dan cuba angkat anak untuk menyusu…

Dalam masa yang sama saya dengar mertua saya dan makcik yang mengurut bersembang di luar, saya jerit cuba panggil….

Lepas tu suami saya sepak kaki saya & cakap…

“Kalau kau bagitahu diorng pasal ni… aku ‘buat’ kau lagi malam ni.. haha”

ALLAH…. kenapa dengan suami saya ni….

Saya panggil juga mertua tapi saya tak bagi tahu yang suami saya bersama dengan saya.

Bila makcik tu datang tengok faraj saya… dia cakap rahim saya terkeluar…. & dia perlu tolak masuk dalam…

ALLAH… tolak masuk dalam balik?

Sakit yang amat sangat-sangat kak…. terlalu sakit…

Sakit bersalin saya boleh terima lagi… tapi sakit masukkan rahim selepas dikerjakan suami yang tak berperikemanusiaan dengan bengkak susu ni…memang saya rasa nak terputus nyawa!

Hari ni hari ke 17 pantang…. Luka saya masih tak sembuh… darah saya tiap hari keluar dengan banyak dan berketul-ketul.

Masa checkup kuning anak di klinik saya ceritakan semua dengan staf nurse kat situ.

Diorang pun terkejut sebab tak pernah dengan suami berlaku kejam dengan isteri masa pantang.

Doktor yang check perineum saya cakap luka saya ni akan lambat sembuh sebab terkoyak sampai ke dubur.

Darah saya yang berketul-ketul dalam faraj doktor keluarkan.

Saya juga diberi kaunseling sebab mereka takut saya stress dan meroyan.

Puan Zatul – Dia yang bagi saya kaunseling. Saya bagitahu yang masa pantang hari ke 37 anak pertama pun suami saya pernah paksa bersama jugak… masa tu saya dah hampir sembuh.. saya tak rasa sakit macam ni…

Puan Zatul cakap “Sebelum kahwin, ramai perempuan akan cair hanya dengan kata kata lelaki yang sweet talker sehingga memudaratkan dirnya sendiri lepas kahwin… sebab tu kalau nak kahwin, cari pasangan yang baik”

“Banyak kes yang saya terima melibatkan suami yang tak ada ilmu mengenai alam rumahtangga… sebab tu dia buat apa yang dia rasa betul sehingga main bedal saja hukum halal & haram sampaikan ajak bersama ketika berpantang dia rasa pahala macam kes puan”

“Bila puan dah tahu suami puan ni panas baran, sepatutnya puan berkeras untuk berpantang di rumah ibu. Itu lebih selamat”

Saya ada ceritakan pada puan Zatul, saya ingatkan saya dapat mengubah perangai suami saya lepas kahwin, rupanya tidak.

Sekarang ni saya berdepan trauma, pandang muka suami pun saya takut apatah lagi kalau dengar suara dia panggil nama saya.

Sekarang ni saya terbaring atas katil saja…. doktor tak bagi jalan… luka & kedudukan rahim perlu sembuh sepenuhnya.

Kalau sekali lagi suami saya berlaku kejam & nak bersama saya lagi berkemungkinan saya akan bentan.

Betullah kak, berpantang di rumah mak takkan sama dengan berpantang di rumah orang. Kalau sakit ke apa boleh bagitau mak. Saya rindu sangat mak saya..

Loading...

Leave a Reply